Palautusehdot

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on kuluttajalain mukainen 14 vuorokauden palutusoikeus.

Jos haluat vaihtaa tai palauttaa tilauksesi tai osan sitä, ota ensin yhteys asikaspalveluumme sähköpostitse info@lapinpollonpaja.fi.

Palautusilmoituksessa pitää ilmoittaa minkä tuotteen palautat, tämän jälkeen lähetämme sinulle palautusohjeet. Muuten emme välttämättä pysty hyväksymään tuotteen palauttamista. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, tee uusi tilaus.

Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan, käyttämätön ja samassa kunnossa, kun ne olivat vastaanotettuasi. Pakkaus ja tuote on suojattava kuljetuksen ajaksi huolellisesti, ettei tule vaurioita lähetyksen aikana. Palautetaan kaikki tarrat paikalla, samassa pussissa.

Palautuksen ja vaihdon toimituskulut maksaa asiakas itse.

Palautustuotteet tulee aina viedä pakettipisteeseen, vaikka olet tilannut pakettisi kotiinkuljetuksella.

Sekä Postin että Matkahuollon kautta lähetykset palautetaan aina Postin kautta.

Emme vastaanota postiennakolla palautettuja tuotteita.

Kun teet palautuksen, muista ottaa talteen postin kuitti palautuksesta. Jos paketti katoa matkalla, pääsemme etsimään kadonnutta pakettia ja kuljetusliike vastaa katoamisesta. Ilman kuittia asiakas vastaa itse.

Rikkoutuneet tai vialliset tuotteet

Kaikki meidän tuotteet menevät ennen lähettämistä tarkastuksen läpi, joten viallisia tuotteita ei mahdollista päästä tilaukseen. Kun vastaanotat paketin, tarkista sen kunto ja mahdolliset vauriot välittömästi. Jos paketti on vahingoittunut lähetyksessä, ota valokuva ulkopuolelta ennen avaamista ja särkyneistä tuotteista, tee vahinkoilmoitus välittömästi Postiin tai Matkahuoltoon.

Jos tuotteessa on valmistusvirhe tee ilmoitus sähköpostitse info@lapinpollonpaja.fi  ja liitä valokuvia viasta tarkastusta ja hyväksyntää varten. Ilmoita heti paketin avattua.  Ja saat palautusohjetta sähköpostitse.

Käsittelemme ja tarkistamme jokaista tilannetta erikseen. Mikäli varastossamme ovat loppuneet  samanlaiset tuotteet, palautamme rahat takaisin tai lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle, jos tuotetta on varastossa riittävästi. Rikkinäistä tuotteita ei palauteta.

Lunastamattomat paketit ja lähetykset

Paketin lunastamatta jättäminen ei ole Kuluttajansuojalain mukainen tuotteiden palautus, se on sopimusrikkomus ostajan puolesta, eikä sen takia ole palautus. Tässä tapauksessa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista paketin noutamatta jättämisestä  30 € (Kuluttajansuojalaki 5, luku 25 &28§).

 

Maksun palauttaminen

Lähetämme viestin sähköpostitse, kun palautuksesi on vastaanotettu ja käsitelty. Mikäli hyväksymme palautuksen, palautamme  tuotteen hinnan.

Jos tuotteessa on valmistusvirhe, jonka olemme hyväksyneet, palautamme tuotteen hinnan ja postikulut.

Jos olet valinut maksutavaksi lasku, vähennämme palauttamasi tuotteen summan laskusta.

Jos olet maksanut verkkopankkimaksulla tai luottokortilla, palautus palautetaan käytetylle tilille tai kortille.

Jos olet käyttänyt ilmaisen kuljetuksen, joka koskee vain yli 90 € summan tilauksia ja palautat osan tuotteista, jonka jälkeen tilauksen summa ei ylitä 90 €, vähennämme, toimitushetken toimituskulut sekä palautusksesta aiheutunneet toimituskulut palautussummasta. Toimituskulut riipuvat valitsemastasi toimitustavastasi. Palautuksen toimituskulut ovat samat kuin toimitiskulut.

Huomio

Pidätämme oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kullonkin voimassa olevin tilaus- ja toimitusehtoihin.